Éppen a mi termékünket keresi a gazda a Google keresőben? Szuper, érjük el Google AdWords hirdetésekkel!

Az internetezők 96%-a használja a Google keresőt Magyarországon. A gazdák pedig interneteznek. Tehát keresnek. (A cikk végén nézünk is pár példát, hogy néhány mezőgazdasági témában mekkora a keresések száma.)  Az állításokat összekapcsolva adja magát a gondolat, ha a termelőknek szeretnénk értékesíteni, akkor hasznos, ha könnyen megtalálnak minket a Google keresőben.

Annál is inkább hasznos, mivel megjelenni

 

akkor

amikor  

ahol

éppen valaki a termékünket vagy szolgáltatásunkat keresi, verhetetlen hirdetési időzítés. 

Azaz várhatóan nagyobb a vásárlási hajlandósága, mintha csak egy véletlenszerű helyen találkozik a fél oldalas hirdetésünkkel vagy bannerünkkel. Valamikor, amikor éppen nem aktuális neki a termék. (Az is nagyon hasznos persze, de eltérő a funkiója a vásárlási ciklusban.)

Tehát a fő kérdés az, hogy vesz észre minket a Google-ben a felhasználó, ha műtrágyára, hidraulika tömlőre, traktorgumira, rendsodróra, kukoricabogár elleni védekezésre, növényvédő szerre stb. keres.

A Google találati listájának két fő része:

 

  1. Nem fizetett (ún. organikus) megjelenések (az itt történő pozíció javítással foglalkozik a keresőoptimalizálás (SEO),
  2. Fizetett hirdetések, melyek az organikus találatok FELETT és alatt jelennek meg. Ezzel a résszel foglalkozik a keresőhirdetés (SEM, SEA, PPC-pay-per-click hirdetés). Az itt történő megjelenést teszi lehetővé a Google  hirdetési rendszere, ami Google AdWords névre hallgat.

A lenti képeken a „műtrágya árak” kifejezésre megjelent találati lista látható, bal oldalt számítógépen, jobb oldalt mobilon. A hirdetéseket jelöli a Gogole [Ad] vagy [Hirdetés] szöveggel:

 

Mi most csak a másodikkal fogunk foglalkozni, több okból is:

  • A Marketingbistronál csak a  Google AdWords keresőhirdetésekkel foglalkozunk, keresőoptimalizálással nem. A kettő eltérő terület, eltérő tudást igényel. Mint a kőműves és a tetőfedő. Mind a kettő a házon dolgozik, de más részén.
  • Az AdWords hirdetéseknél gyorsabban jönnek az eredmények (=vevők) általában, míg a keresőoptimalizálási lépések inkább hónapok alatt hoznak eredményt.
  • Még ha az organikus találati listában első helyen is van az oldalunk, nagy eséllyel még 4 fizetett hirdetés van felettünk. Mobilon pedig görgetés nélkül egyáltalán nem látszunk. Sőt a legalsó hirdetés is alig.

Így aki hirdet, lényegében lenyúlja  a keresgélő gazdálkodókat a nem hirdetők elöl.

 


Hogy működik az AdWords hirdetés?

Gyorstalpaló:

  1. Kiválasztjuk azokat a kulcsszavakat, amikre szerintünk az ügyfeleink keresnek, és amikre szeretnénk, hogy megjelenjenek a hirdetéseink. Pl. műtrágya árak, műtrágya ár, npk műtrágya, fejtrágya, lombtrágya stb.
  2. Megírjuk a hirdetéseink szövegét.
  3. Beállítjuk, hogy milyen
    • földrajzi régióban,
    • eszközön
    • napszakban szeretnénk megjelenni
  4. Beállítjuk, hogy, egy nap mennyit szeretnénk rákölteni a hirdetésre.
  5. Megadjuk, mennyit ér meg nekünk egy kattintás.
  6. Indítjuk a hirdetéseket.

Ezek a fő lépések, de ennél azért technikailag jóval összetettebb a folyamat. Ha csak ennyi lenne, mi szükség lenne a keresőmarketing szakemberre és ügynökségre, ugyebár. Mint a növényvédelem,  technikailag az is csak annyi, hogy betöltjük a permetezőgépbe a gyomirtót és már csapatunk is a kukoricában. Csak van még néhány apróság és tudnivaló hozzá. 😉

Ami nagyon fontos:

Csak a hirdetésünkre kattintásért kell fizetnünk a Google-nek, a megjelenésért nem. Egy kattintás ára függ pl. a hirdetők számától, iparágtól, és sok más tényezőtől. Általában 15-80 Ft között szokott mozogni.

A hirdetések menet közben is leállíthatók, nincs kötelező vagy minimum költés.

Futhatnak akár csak pár hétig, hónapig, ami a mezőgazdaság szezonalitása miatt fontos tényező.


Mennyi keresés történik a mezőgazdasági témákban?

A Google AdWords kulcsszótervezője ad egy becslést az adott kifejezésekre történő átlagos havi keresési számokról.

Néhány találomra kiválasztott mezőgazdasághoz szorosan kapcsolódó kifejezés átlagos havi keresési mennyiségei az adott termék szezonjában, Magyaroszágon:

műtrágya: 30 000 keresés

pétisó: 8900 keresés

lombtrágya: 12000 keresés

vetőgép: 7000 keresés

kukoricabogár: 720 keresés

new holland: 5500 keresés

john deere traktor: 2800 keresés

axiál: 3000 keresés

butisan: 90 keresés

lumax: 90 keresés

növényvédő szer: 8000 keresés

mezőgazdasági biztosítás: 1100 keresés

 

Fontos: a Google kulcsszótervezője közelítő becsléseket ad, ennél a valós keresések száma lehet több és kevesebb is. Azonban jelenleg csak akkor láthatunk pontosabb keresési nagyságrendeket az egyes kifejezések esetében, ha elkezdünk hirdetni rájuk.


Következő blog posztban a mezőgazdasági termelők  „Google AdWords rendszerén belül működő Display hálózatos („banneres”) hirdetésekkel” történő megcélzásáról lesz szó!


Szeretnétek a termékeitekkel, szolgáltatásaitokkal elérni a mezőgazdasági termelőket a keresőben?

Szuper, segítünk! Keress minket!


Ne maradj le a folytatásról, dobj egy likeot! 😉