Mezőgazdasági termelők a Facebookon: hogyan érjük el őket?

Facebookoznak a gazdák?

Hogyne, hiszen ők is emberek, és elég jó a magyar mobilnet lefedettség! 😉

A saját bevallásuk szerint az internetező gazdálkodók 73%-a eljut a Facebookra alkalmanként. 

Forrás: Agrostratéga: Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban – 2017

Érdemes hirdetni a Facebookon a gazdáknak?

Hát persze, bár elfogultak vagyunk, de számokkal alátámasztva elfogultak! 🙂 Többek között mert ott vannak, nézelődnek a a Facebookon. És a Facebook hirdetési rendszere lehetővé teszi, hogy kiválogassuk a gazdákat az 5,8 millió hazai Facebookozó közül. A hogyanról lent írunk bővebben.

Szuper, ha van Facebook oldalunk sok rajongóval. Viszont a Facebook a posztjainkat csak a rajongóink 3-5%-nak mutatja meg általában, azoknak, akiket szerinte érdekelni fog. Ráadásul nem csak az aktuális rajongóinktól várható vásárlás, hiszen van azért pár tíz-százezer Facebookozó mezőgazdász! Nekik pedig hirdetéssel tudjuk megmutatni a fantasztikus termékünket és szolgáltatásunkat. És több elért potenciális vevő azért jellemzően több bevételt is jelent! 😉

Egyelőre a gazdákat elérni kívánó cégek mérsékelten használják a Facebook hirdetést, így sokkal könnyebb kitűnni a releváns szakmai tartalommal, mint pl. egy agrárportálon. Ez pedig szuper lehetőség, nem véletlenül  az egyik legnagyobb szelet a magyarországi hirdetési költéseken belül a Facebooké. Persze az agrárportálok is remek csatornát biztosítanak a gazdák irányába, de multichannel marketing mindig hatékonyabb, hiszen minél több irányból próbálkozunk, annál nagyobb eséllyel fog eljutni az üzenet a vevőhöz.

+1: A Facebookon nincs leszerződött költés. Ha péntekre elfogy a készlet, akkor a hirdetés rögtön leállítható.

 

Hogyan lehet elérni a mezőgazdászokat a Facebookon?

Gazdák érdeklődés alapú célzása a Facebookon

A legáltalánosabban használható arra, hogy kiválogassuk a milliók közül a mezőgazdasági termelőket.

Például a

  • magyarországi,
  • ám NEM budapesti (mert kevés a 100 hektáros gazda Józsefvárosban),
  • férfi (mert a gazdálkodók azért jellemzően férfiak),
  • 25 évnél idősebb,
  • mezőgazdaság iránt érdeklődő

Facebook felhasználók száma 260 000 fő. 

A fenti célzás még bizonyos szempontok és érdeklődések alapján tovább szűkíthető, még relevánsabbá tehető, hogy még kisebb meddő szórással találjuk meg a gazdákat. Hogy mik ezek a bizonyos szempontok? Valamiből nekünk is meg kell élni, ezért nem áruljuk most el! 😉

Adja magát a kérdés, mennyi pénzből lehetne a fenti 260 000 főt elérni.

Jellemzően 1000 hirdetésmegjelenés (CPM) 500 Ft-ból ki szokott jönni a Facebookon. Ha 260 000 főt akarunk elérni akkor 260×500=130 000 Ft minimum kell, hogy legalább 1 megjelenés meglegyen gazdánként. Gyakorlatban azért ez nem ennyire ideális, de ökölszabályként kiindulhatunk ebből.

De 1 hirdetésmegjelenés még nem hoz vásárlót általában, pláne nem vési be a márkát/terméket/akciót/stb a gazda fejébe, azaz több megjelenéssel érdemes kalkulálni.

Mivel a mezőgazdaság szezonális, ezért a költés is érdemes ez alapján koncentrálni (műtrágya szezon, repce szezon, terményeladási szezon, egyéb szezon).

 

Remarketing a Facebookon

A gazdák általában egy évben többször visszatérő vásárlók, hiszen többször kell egy évben műtrágya, növényvédőszer, gépalkatrész. Szemben pl. a TV vásárlással, ami évekig nem szokott aktuális lenni ismét. Így a remarketing a mezőgazdaságban még az átlagnál is fontosabb eszköz, hiszen aki tavasszal keresgélt terméket a weboldalunkon, nagy eséllyel az őszi termékeinkben is érdekelt lehet. Sőt, speciális termékkörről van szó, általában a szakmában dolgozók a weboldal látogatói. A Facebookon 180 napra visszamenőleg lehet a weboldalunkon járt felhasználókat elérni remarketing hirdetéssel.

Így lényegében fokozatosan fel tudunk építeni egy olyan hipercélzott közönséget, akiről tudjuk, hogy újra és újra érdeklődik a termékeink iránt. És őket újból és újból el lehet érni, ha aktuális szezon jön. Hipercélzott hirdetés pedig = kiváló megtérülés.

Plusz funkció, hogy e-mail adatbázist is fel lehet tölteni a Facebookra (már amennyiben GDPR kompatibilisen szereztük). Az abban szereplő e-maileket a Facebook megpróbálja felhasználóhoz kapcsolni, és az így megtalált gazdáknak is megjeleníthető a hirdetés. Ami kifejezetten hasznos a rögtön kukában landoló hírlevelek korában. (persze a hírlevelet is egy nagyon hasznos marketing csatornának gondoljuk a mezőgazdasági termelők esetében, amit érdemes alkalmazni).

Hol jelenhet meg a Facebook hirdetés?

Többek a között a Facebookon, a barátok nyaralós és kisbabás bejegyzései között. Ahol például a Limagrain ügyesen alkalmazott hirdetése jött szembe velem:
 

Vagy az Instagramon, amit a fiatal és innovatív gazdák lelkesen használnak.

 

Vagy a Messengerben, ahol a szintén jól célzott Marton Genetics hirdetés fogadott.

Amit a gazdák fele használ kapcsolattartásra:

Forrás: Agrostratéga: Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban – 2017

Honnan tudom, hogy megéri nekem a Facebook hirdetés?

Fontos tudni, hogy az egyes csatornák hogyan teljesítenek az érdeklődő szerzésben, és az egyes hirdetésekre elköltött pénzt hozzárendelni a hirdetésből származó bevétellel, kapcsolatfelvételekkel, konverziókkal. Ezért a Facebook hirdetések hatékonyságát is érdemes mérni, vagy a Facebook saját rendszerével, vagy a Google Analytics segítségével. Így láthatóvá válik a többi csatornához képest (Google, hírlevelek, agrárportál-bannerek és hírlevelek stb.) hogy teljesít a Facebook a vevőszerzésben, és ez alapján döntést hozni  hirdetésekről.

Előfordulhat persze, hogy nem érdemes használni a Facebook hirdetéseket. De még inkább előfordulhat, hogy igen 😉


Következő blog posztban a mezőgazdasági termelők  Google Display hirdetésekkel történő megcélzásáról lesz szó!


Szeretnétek a termékeitekkel, szolgáltatásaitokkal elérni a mezőgazdasági termelőket a Facebookon?

Szuper, segítünk! Keress minket!


Ne maradj le a folytatásról, dobj egy likeot! 😉