Mezőgazdászok és a Google Display Hálózat

A Google AdWords, azaz nyár óta már Google Ads rendszere a keresőhirdetéseken túl kezeli az ún. Google Display hálózatos hirdetéseket. Ez elsőre nem olyan izgalmas téma, viszont annál hasznosabb lehetőségeket rejt a gazdálkodók elérésében.

Mi a Google Display Hálózat?

A weboldalak, mobil alkalmazások felületet biztosíthatnak a Google részére (=hirdetéseket tartalmazó szekciókat/dobozokat), ahova a Google rendszere válogat be hirdetéseket. Ilyen weboldalak például: agroinform.hu, magro.hu, hvg.hu, Youtube, blogok és még sok millió másik oldal a weben. Ide tartozik a Gmail levelező felülete is, ahol szintén jelennek meg ilyen hirdetések. A gazdálkodóknak pedig kb. 30%-a használhat Gmailt. Ezek a megjelenések gyakorlatban banneres, és szöveges hirdetéseket  jelentenek:

A hirdetők pedig a hirdetésekre kattintások után fizetnek a Google részére. Az itt történt hirdetésmegjelenésekből, kattintásokból pedig pénzt kapnak a weboldal tulajdonosok a Googletől. 

Miért jó a gazdálkodók elérésére a Display Hálózat?

Mert a gazdálkodók interneteznek, így látogatnak weboldalakat, tehát a Google tud nekik hirdetéseket mutatni, mi pedig ezen keresztül el tudjuk érni a termelőket. A Google jól megfigyeli az internetezőket, így lehetőséget biztosít a célzott megjelenésre. És mint mondtuk, csak a kattintásokért kell fizetnünk.

Hogyan lehet kiválogatni a gazdálkodókat az internetezők milliói közül a Google Display Hálózat segítségével?

Demográfia:

A legalapvetőbb: szűrhető a felhasználók célzása nemre és korra, településre. Mert a Google tudja, ha 35-45 év közötti férfi a felhasználó. A Nagy Testvér figyel, ugyebár…

 

Elhelyezések:

Ki tudjuk választani, melyik weboldalakon szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket. Azaz megadjuk, hogy pl. az agroinform.hu-n és a magro.hu. Ide azért jellemzően gazdálkodók járnak.

 

Téma:

A Google az egyes weboldalakat és alkalmazásokat téma szerinti kategóriákba sorolja. Ezek közül a témák közül csak ki kell választanunk a mezőgazdasághoz kapcsolódókat, pl. “Mezőgazdasági felszerelések”. A Google pedig olyan weboldalakon jeleníti meg a hirdetéseket, melyek erről a témáról szólnak.

Közönségek:

A Google nem csak a weboldalakat, hanem a felhasználókat is érdeklődésük szerint kategorizálja. Hogy jó, vagy rossz ez nekünk, internetezőknek, ez vita tárgyát képezi, de hirdetőként inkább jó.

Sőt az előre meghatározott kategóriákon kívül egyedi célközönséget is létrehozhatunk: megadjuk, milyen

  • kifejezések és keresések jellemzőek a célpiacunkra ( vetőmag ár, terményfelvásárlás, kardántengely olcsón stb), vagy milyen
  • weboldalakat látogatnak (Agrotrend, dekalb.hu, Agrovir, Axiál, stb).

Ezek alapján pedig a Google ezen jellemzőknek megfelelő felhasználóknak jeleníti meg a hirdetést.

Vagy a korábbi weboldal látogatóinkhoz hasonló érdeklődéssel rendelkező felhasználókat is célozhatunk. Hogy mitől lesz valaki hasonló, a Google kis algoritmusai döntik el.

Fontos: ennél a célzásnál nem a weboldalon, hanem a felhasználón van a hangsúly. Azaz lehet hogy éppen a hvg.hu-n híreket olvas a gazda, de belefut a hirdetésünkbe, mert a Google tudja (feltételezi), hogy ő gazda.

Remarketing:

A weboldalunk korábbi látogatóit is el tudjuk érni újra a remarketing segítségével.

Nem győzzük hangsúlyozni, a visszatérő vásárlások miatt mennyire fontos a remarketing használata a mezőgazdák célzásánál. De tényleg, nagyon fontos, nagyon hasznos, nagyon megtérülő, nagyon ROI.

Szezonról szezonra, géphibáról géphibára újra aktuális termékkel meg lehet környékezni a korábbi érdeklődőinket, akár kapcsolódó termékkel (kombájnt nézett tavaly, idén ajánlhatunk új vágóasztalt), vagy a korábbi érdeklődéséhez hasonlóval (Repcére keresett gyomirtót? Tuti kukoricára is kellhet neki.) A Google rendszerében akár a látogatási idő után 540 napig célozhatók a felhasználók.

 

Hogy lesz mindebből jól célzott hirdetés? Példa!

A fenti célzásokat egyszerre érdemes használni, például:

  • férfi
  • 25 évnél idősebb
  • egyedi közönségünkre szűkítve, amit a termékeink kulcsszavai alapján készítettünk
  • és éppen időjárás alkalmazást néz a mobilján.
  • mindezt reggel 5 és 7 óra között teszi
  • vidéken.

 

Ez csak egy lehetőség a sok közül. Érdemes több féle megközelítést, témát, közönséget, remarketing célzást kipróbálni és használni. Ezekkel a beállításokkal, tesztekkel, és minél jobb hirdetések beállításával foglalkozunk mi a Marketigbistronál, hogy minél inkább megtérüljenek az ügyfelek hirdetései! 😉

 


Következő blog posztban a mezőgazdasági termelők  Youtube hirdetésekkel történő megcélzásáról lesz szó! Trendi téma, nagyon izgalmas lehetőségekkel!


Szeretnétek a termékeitekkel, szolgáltatásaitokkal elérni a mezőgazdasági termelőket a Google Display Hálózatán?

Szuper, segítünk! Keress minket!


Ne maradj le a folytatásról, dobj egy likeot! 😉