A Google AdWords, azaz nyár óta már Google Ads rendszere a keresőhirdetéseken túl kezeli az ún. Google Display hálózatos hirdetéseket. Ez elsőre nem olyan izgalmas téma, viszont annál hasznosabb lehetőségeket rejt a gazdálkodók elérésében.
Mi a Google Display Hálózat?
A weboldalak, mobil alkalmazások felületet biztosíthatnak a Google részére (=hirdetéseket tartalmazó szekciókat/dobozokat), ahova a Google rendszere válogat be hirdetéseket. Ilyen weboldalak például: agroinform.hu, magro.hu, hvg.hu, Youtube, blogok és még sok millió másik oldal a weben. Ide tartozik a Gmail levelező felülete is, ahol szintén jelennek meg ilyen hirdetések. A gazdálkodóknak pedig kb. 30%-a használhat Gmailt. Ezek a megjelenések gyakorlatban banneres, és szöveges hirdetéseket jelentenek:
A hirdetők pedig a hirdetésekre kattintások után fizetnek a Google részére. Az itt történt hirdetésmegjelenésekből, kattintásokból pedig pénzt kapnak a weboldal tulajdonosok a Googletől.
Miért jó a gazdálkodók elérésére a Display Hálózat?
Mert a gazdálkodók interneteznek, így látogatnak weboldalakat, tehát a Google tud nekik hirdetéseket mutatni, mi pedig ezen keresztül el tudjuk érni a termelőket. A Google jól megfigyeli az internetezőket, így lehetőséget biztosít a célzott megjelenésre. És mint mondtuk, csak a kattintásokért kell fizetnünk.
Hogyan lehet kiválogatni a gazdálkodókat az internetezők milliói közül a Google Display Hálózat segítségével?
Demográfia:
A legalapvetőbb: szűrhető a felhasználók célzása nemre és korra, településre. Mert a Google tudja, ha 35-45 év közötti férfi a felhasználó. A Nagy Testvér figyel, ugyebár…
Elhelyezések:
Ki tudjuk választani, melyik weboldalakon szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket. Azaz megadjuk, hogy pl. az agroinform.hu-n és a magro.hu. Ide azért jellemzően gazdálkodók járnak.
Téma:
A Google az egyes weboldalakat és alkalmazásokat téma szerinti kategóriákba sorolja. Ezek közül a témák közül csak ki kell választanunk a mezőgazdasághoz kapcsolódókat, pl. “Mezőgazdasági felszerelések”. A Google pedig olyan weboldalakon jeleníti meg a hirdetéseket, melyek erről a témáról szólnak.
Közönségek:
A Google nem csak a weboldalakat, hanem a felhasználókat is érdeklődésük szerint kategorizálja. Hogy jó, vagy rossz ez nekünk, internetezőknek, ez vita tárgyát képezi, de hirdetőként inkább jó.
Sőt az előre meghatározott kategóriákon kívül egyedi célközönséget is létrehozhatunk: megadjuk, milyen
- kifejezések és keresések jellemzőek a célpiacunkra ( vetőmag ár, terményfelvásárlás, kardántengely olcsón stb), vagy milyen
- weboldalakat látogatnak (Agrotrend, dekalb.hu, Agrovir, Axiál, stb).
Ezek alapján pedig a Google ezen jellemzőknek megfelelő felhasználóknak jeleníti meg a hirdetést.
Vagy a korábbi weboldal látogatóinkhoz hasonló érdeklődéssel rendelkező felhasználókat is célozhatunk. Hogy mitől lesz valaki hasonló, a Google kis algoritmusai döntik el.
Fontos: ennél a célzásnál nem a weboldalon, hanem a felhasználón van a hangsúly. Azaz lehet hogy éppen a hvg.hu-n híreket olvas a gazda, de belefut a hirdetésünkbe, mert a Google tudja (feltételezi), hogy ő gazda.
Remarketing:
A weboldalunk korábbi látogatóit is el tudjuk érni újra a remarketing segítségével.
Nem győzzük hangsúlyozni, a visszatérő vásárlások miatt mennyire fontos a remarketing használata a mezőgazdák célzásánál. De tényleg, nagyon fontos, nagyon hasznos, nagyon megtérülő, nagyon ROI.
Szezonról szezonra, géphibáról géphibára újra aktuális termékkel meg lehet környékezni a korábbi érdeklődőinket, akár kapcsolódó termékkel (kombájnt nézett tavaly, idén ajánlhatunk új vágóasztalt), vagy a korábbi érdeklődéséhez hasonlóval (Repcére keresett gyomirtót? Tuti kukoricára is kellhet neki.) A Google rendszerében akár a látogatási idő után 540 napig célozhatók a felhasználók.
Hogy lesz mindebből jól célzott hirdetés? Példa!
A fenti célzásokat egyszerre érdemes használni, például:
- férfi
- 25 évnél idősebb
- egyedi közönségünkre szűkítve, amit a termékeink kulcsszavai alapján készítettünk
- és éppen időjárás alkalmazást néz a mobilján.
- mindezt reggel 5 és 7 óra között teszi
- vidéken.
Ez csak egy lehetőség a sok közül. Érdemes több féle megközelítést, témát, közönséget, remarketing célzást kipróbálni és használni. Ezekkel a beállításokkal, tesztekkel, és minél jobb hirdetések beállításával foglalkozunk mi a Marketigbistronál, hogy minél inkább megtérüljenek az ügyfelek hirdetései! 😉
Következő blog posztban a mezőgazdasági termelők Youtube hirdetésekkel történő megcélzásáról lesz szó! Trendi téma, nagyon izgalmas lehetőségekkel!
Szeretnétek a termékeitekkel, szolgáltatásaitokkal elérni a mezőgazdasági termelőket a Google Display Hálózatán?
Szuper, segítünk! Keress minket!
Ne maradj le a folytatásról, dobj egy likeot! 😉