A Youtube hazai felhasználói körét 3,85 millió felhasználóra becsülik, jellemzően a fiatalok (bár például a mezőgazdasági termelők 69%-a legalább havi rendszerességgel használja). A fiatalok körében a TV helyettesítőjévé lépett elő.
A Youtube videós formátuma lehetővé teszi, hogy komplex üzeneteket adjunk át a felhasználóknak. A hirdetések megjelenhetnek 5 másodpercig átugorhatatlan In-Stream hirdetésként. Gyors üzenetek átadására a 6 másodperces ún. bumper ad formátum az ideális. Továbbá videóink is meghirdethetőek a Youtube ajánlott kiemelt videói között, vagy a keresőjében (Video Discovery hirdetések).
A Youtube hirdetések esetében a videómegtekintésekért kell fizetni. Videómegtekintésnek számít, ha a felhasználó legalább 30 másodpercig látta a videót, vagy végignézte, ha ennél rövidebb. Egy megtekintés jellemzően 3-10 Ft.
A YouTube hirdetéseknek hasonló célzási megoldásai vannak, mint a Google Tartalmi Hálózatnak. Valamint szintén lehetőség van a remarketing célzással eljuttatni a videót a korábbi weboldal látogatókhoz, vagy videó megtekintőkhöz.
Egyedi lehetőség a Youtubeon, hogy az elmúlt 48 órában az általunk megadott kulcsszavakra keresőket is meg tudjuk célozni. Azaz ha Doxa órára keresett a felhasználó, meg tudjuk mutatni neki a Doxa órás videó hirdetésünket…